Новинки автомобилей в детройте

Интерьер

Внутреннее убранство Каньона отражает те же темы, что и снаружи: полезность, прежде чем красивость. Кабина начинает выглядеть устаревшей, но, когда ты находишься за рулём, все легко встаёт на свои места. Всё просто, понятно, и управлять этой махиной довольно легко и комфортно.

Самым приятным сюрпризом интерьера Каньона является то, что он определённо похож на автомобиль, а не на грузовик. У всех комплектаций спортивные ковшеобразные сиденья. Внешний вид приборной панели довольно простой, но он также больше ориентирован на автомобили и кроссоверы, чем на полноразмерные грузовики.

Модели с расширенной кабиной не большие по площади, но достаточно большие для двух человек сзади. Сиденья могут быть обиты чем угодно, от винила до кожи, они удобны и хорошо поддерживают независимо от выбора материала. Сиденье водителя с электроприводом входит в стандартную комплектацию даже в комплектации SL.

Грузовики с расширенной кабиной технически имеют два задних сиденья, но их лучше всего использовать в качестве места для хранения из-за нехватки места для ног. Кабины экипажа оснащены стандартными задними сиденьями и четырьмя традиционными дверями, но даже в этих моделях пассажиры будут требовать большего пространства. Если вам действительно нужно регулярно загружать в свой грузовик по пять человек, лучше всего подойдут полноразмерные модели.

Информационно-развлекательная система с 8-дюймовым тачскрином является стандартной, начиная с комплектации SLE. В этом году комплекс был обновлён для улучшения времени отклика и повышения скорости работаы устройства, что ещё больше улучшает и без того хорошее программное обеспечение. Совместимость с Apple CarPlay и Android Auto является стандартной, также добавлена точка доступа 4G.

Interior, Comfort, and Cargo

The Canyon’s interior design is high on function and low on flash. It features an upright instrument panel layout and controls that are easy to reach and read. Unfortunately, the center console is burdened by a jumbo shifter. Plastic toggle switches for accessory equipment on the center stack are handy and accessible, but they look cheap in pricier trim levels as with the Denali we tested. Therein lies our biggest complaint about the Canyon’s interior: even in Denali trim, it never feels like a premium environment. Its front seat is wonderfully spacious. However, the back seat has limited legroom. The elevated rear-seating position improves comfort, but three adults will be squished on long trips. The Canyon may not have as much room for carrying suitcases inside the cab, but it has the most cargo-bed volume and significantly more space for smaller items than its rivals. Its deep center-console bin, multiple door pockets, and other miscellaneous storage spots throughout the cabin provide refuge for an assortment of loose items. For items that take up a lot of space, there’s a giant plastic bin under the rear seat (only on the crew cab).

View Photos

Michael Simari

GMC Canyon Interior Design

  • AT4 Leather features exclusive Kalahari accents
  • Four-spoke steering wheel
  • Analog-digital instrument cluster
  • Automatic Climate Control
  • Eight-inch touchscreen infotainment system
  • Apple CarPlay compatible

The four-spoke steering wheel is multifunctional and comes with buttons for various controls. If you opt for the AT4 Cloth trim, you get fabric upholstery, and if you choose the AT4 Leather option, you get leather upholstery with Kalahari accents on the seats. There are a couple of cup holders beside the seats and another storage space in front of the gear lever, but that’s about it.

There isn’t a lot of tech wizardry in here either. Behind the steering wheel is a two-dial, analog-digital instrument cluster. In the AT4 Cloth model, the screen here is a 3.5-inch monochromatic display, whereas the AT4 comes with a 4.2-inch color display. The Leather model also comes with an eight-inch touchscreen infotainment system that supports Bluetooth and Apple CarPlay. Wireless charging is also available as standard on the AT4 Leather, but is optional on the AT4 Cloth trim. Other features include:

  • Automatic Climate Control
  • Front USB Ports
  • Heated Front Seats
  • Heated Leather Steering Wheel
  • Tire Pressure Monitoring System

How Spacious Is The Canyon?

In the first row, the GMC Canyon offers headroom of 41.4 inches, legroom of 45 inches, shoulder room of 57.5 inches, and hip room of 55 inches. The Frontier and Tacoma offer a headroom of 39.7 inches each, legroom of 42.4 and 42.9 inches, shoulder room of 58.3 inches each, and hip room of 55.8- and 57.2 inches, respectively.

In the second row, the Canyon offers a headroom of 38.3 inches and massive legroom of and 35.8 inches. In comparison, the Frontier and the Tacoma offer 36.6- and 25.4 inches, and 34.9- and 24.6 inches, of headroom and legroom respectively. As for the shoulder room and hip room, the Canyon offers 56.2- and 53.3 inches, the Frontier offers 54.9- and 55 inches, and the Tacoma offers 56.5- and 51.7 inches. Quite a mixed bag this, since every truck holds the fort in some or the other aspect. However, it must be noted that despite being the smallest truck off the lot, the Frontier is able to give stiff competition to its rivals in terms of interior space.

GMC Canyon vs competition interior dimensions
GMC Canyon Nissan Frontier Toyota Tacoma
1st Row Headroom 41.4 39.7 39.7
1st Row Leg Room 45 42.4 42.9
1st Row Shoulder Room 57.5 58.3 58.3
1st Row Hip Room 55 55.8 57.2
2nd Row Headroom 36.7 36.6 34.9
2nd Row Leg Room 28.6 25.4 24.6
2nd Row Shoulder Room 57.3 54.9 56.5
2nd Row Hip Room 52.2 55 51.7

Frequently Asked Questions

Our support team searches for useful product information and answers to frequently asked questions. If you find an inaccuracy in our frequently asked questions, please let us know by using our contact form.

My car has a timing chain, what is the replacement interval for it? Verified
With normal use, a timing chain should last the entire lifespan of the car and does not need to be replaced.This was helpful (1671)

I can’t open one or more of the doors from the inside, why is that? Verified
The child safety lock is probably activated. This can often be deactivated with a mechanism in the door.This was helpful (400)

When should the airbag on the side of the passenger seat be switched off? Verified
When driving with a child in a car seat on the passenger seat, the airbag on that side should be switched off. This is also advisable for children up to 12 years old that take place in the passenger seat. This is to prevent injuries in case of an accident.This was helpful (390)

How often should I change my oil? Verified
Almost every car has its own exact guideline, but in general it’s wise to change your oil every 10.000 to 15.000 kilometers or once every year. Polluted oil can cause serious damage to the engine over time.This was helpful (315)

The car keys won’t unlock the car from a distance anymore, why is that? Verified
Car keys that can unlock from a distance generally work with a battery. When it runs out, the key won’t work anymore. Replace the battery and try again.This was helpful (219)

Will a lower tire pressure result in more grip when driving in the snow? Verified
No, although the tires will have more surface in contact with the road with a lower pressure, it will nevertheless result in less stability. Always drive with the correct tire pressure!This was helpful (181)

I filled my car with the wrong fuel, what should I do? Verified
Do not drive! It does not matter wether you put diesel in a gasoline car or gasoline in a diesel car. In both cases it can cause damage to the enige and/or other parts of the car. Contact roadside assistance.This was helpful (125)

How often should I replace the blades on my windscreen wipers? Verified
It’s advisable to replace the wiper blades at least once a year. Signs that the blades need to be replaced are streaking, leaving a haze, making noise or the rubber coming off.This was helpful (75)

Where can I find the VIN number of my car? Verified
This can vary between brands and models, but on many cars the VIN number can be found on the door jamb, under the hood or on the metal flooring at the front seat.This was helpful (67)

How many miles is one kilometer? Verified
One kilometer equals 0,621 mile. Ten kilometers makes 6,21 miles. One mile equals 1,609 kilometer. Ten miles makes 16,09 kilometers.This was helpful (55)

What is the VIN number? Verified
VIN stands for Vehicle Identification Number and is a unique number that every car has. This makes the car indentifyable after for example a crash or in the case of a recall. It also allows a car to be identified in the case the number plates are missing.This was helpful (54)

Can I use the windscreen wipers while there is ice on the windscreen? Verified
No, this is not advisable. Ice is sharp and can damage the rubber on the wiper blades.This was helpful (53)

Moderate overlap front

Rating applies to 2015-22 models

Tested vehicle: 2015 GMC Canyon Extended Cab 2wd

The GMC Canyon and Chevrolet Colorado Extended Cab were redesigned for the 2015 model year after a two-year absence from the market. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by General Motors as part of .

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Driver injury measures
Head/neck G
Chest G
Leg/foot, left G
Leg/foot, right G
Driver restraints and dummy kinematics G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID VTF1704
Footwell intrusion
Footrest (cm) 4
Left (cm) 5
Center (cm) 8
Right (cm) 7
Brake pedal (cm) 3
Instrument panel rearward movement
Left (cm) 1
Right (cm) 1
Steering column movement
Upward (cm) -1
Rearward (cm) -6
A-pillar rearward movement (cm) 1

Driver injury measures

Test ID VTF1704
Head
HIC-15 227
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 0.7
Extension bending moment (Nm) 12
Maximum Nij 0.22
Chest maximum compression (mm) 27
Legs
Femur force — left (kN) 0.1
Femur force — right (kN) 0.5
Knee displacement — left (mm)
Knee displacement — right (mm)
Maximum tibia index — left 0.28
Maximum tibia index — right 0.40
Tibia axial force — left (kN) 1.6
Tibia axial force — right (kN) 2.6
Foot acceleration (g)
Left 94
Right 52

BMW 5-серии

И так автомобиль, ранее обозначаемый кодовой латинской буквой «F», меняет свое обозначение в связи с тем, что новый седан 5-серии основан на новой архитектуре. Отныне новая «пятерка» будет выпускаться под литерой «G» с цифровым кодом «30». (модель в кузове G30).

Новая модель будет официально дебютирована на автосалоне в Детройте, который пройдет в США с 8 по 22 января 2017 года. На выставке компания БМВ презентует несколько моделей 5-сериии. Так в Детройте состоится премьера, как бензиновых и дизельных версий, так и нового гибрида (модель 530Е iPerformance). Также нас ждет презентация мощной версии M550i xDrive (на фото). 

Так что до тех пор, пока к концу 2017 года компания БМВ не представит новое поколение М5, модель M550i будет самой мощной среди всех модификаций 5-серий нового поколения (мощность 462 л.с., разгон с 0-100 км/ч за 4 сек.).

Официально продажи новой БМВ 5-серии начнутся 11 февраля 2017 года. Правда с этой даты будут доступны для покупки только четыре обычных моделей (две дизельных 520d, 530d и две бензиновых 530i и 540i). Мощная же M550i поступит в продажу только в марте 2017 года.

Новое поколение 5-серии получило новый революционный дизайн, который теперь похож на новое поколение 7-серии. 

Is the GMC Canyon Better Than the Nissan Frontier?

While all eyes are set on the upcoming 2022 Frontier, Nissan is currently selling the model that’s been pretty much the same for the last 15 years. Yes, the Japanese automaker hasn’t brought in a new generation so far. It looks dated, but on the flip side, it offers the best bang for the buck. Nissan replaced the aging 4.0-liter, V-6 engine finally with a new 3.8-liter, V-6 mill that dishes out 310 horses and 281 pound-feet of torque, making it the most powerful truck of the lot. Power is sent to the wheels via a nine-speed automatic gearbox. The towing and payload capacities are rated at 6,620- and 1,460 pounds, which are less than both, the GMC Canyon and the Toyota Tacoma. The 2020 Frontier starts at $26,790.

GMC Canyon vs Nissan Frontier
GMC Canyon Nissan Frontier
Engine 3.6L DOHC V-6 with Direct Injection 3.8L V-6
Fuel Gas Gas
Horsepower 308 @ 6800 310 @ 6400 RPM
Torque 275 @ 4000 281 @ 4400 RPM
Transmission Hydra-Matic 8L45 eight-speed automatic 9-speed AT
Drive AWD AWD
Max Towing Capacity 7000 6620
Fuel Economy 18/25/20 18/24/20
Curb Weight 3937 4320
Fuel Capacity 21 gal. 21.1 gal.
Max Payload Capacity 1562 1460

Side: original test

Rating applies to 2015-22 models

Tested vehicle: 2017 Chevrolet Colorado WT Extended Cab 2wd

The Chevrolet Colorado and GMC Canyon Extended Cab were redesigned for the 2015 model year after a two-year absence from the market.

Overall evaluation A
Structure and safety cage G
Driver injury measures
Head/neck G
Torso A
Pelvis/leg G
Driver head protection G
Rear passenger injury measures
Head/neck G
Torso M
Pelvis/leg G
Rear passenger head protection G

View of the vehicle and barrier just after the crash test.

View of the vehicle after the crash with front door removed, showing the side airbags and damage to the occupant compartment.

Smeared greasepaint shows where the driver dummy’s head was protected from being hit by hard structures by the side curtain airbag.

Smeared greasepaint shows where the rear passenger dummy’s head was protected by the side airbag.

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID CES1706
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm) -21.0
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline.

Driver injury measures

Test ID CES1706
Head HIC-15 156
Neck
Tension (kN) 1.5
Compression (kN) 0.3
Shoulder
Lateral deflection (mm) 46
Lateral force (kN) 1.5
Torso
Maximum deflection (mm) 46
Average deflection (mm) 41
Maximum deflection rate (m/s) 5.51
Maximum viscous criterion (m/s) 1.10
Pelvis
Iliac force (kN) 1.7
Acetabulum force (kN) 2.7
Combined force (kN) 4.4
Left femur
L-M force (kN) 0.8
L-M moment (Nm) 40
A-P moment (Nm) -22

Passenger injury measures

Test ID CES1706
Head HIC-15 186
Neck
Tension (kN) 0.4
Compression (kN) 0.1
Shoulder
Lateral deflection (mm) 60
Lateral force (kN) 3.3
Torso
Maximum deflection (mm) 46
Average deflection (mm) 37
Maximum deflection rate (m/s) 5.53
Maximum viscous criterion (m/s) 0.97
Pelvis
Iliac force (kN) 1.8
Acetabulum force (kN) 1.1
Combined force (kN) 2.5
Left femur
L-M force (kN) 0.7
L-M moment (Nm) 116
A-P moment (Nm) -42

Доступное опциональное оснащение нового поколения GMC Canyon

Список доступного опционального оснащения поражает своей широтой. За отдельную плату пикап можно оборудовать оббитыми кожей сиденьями, информационно-развлекательной системой IntelliLink с цветным дисплеем в 8´, ДУ со смартфона, точкой доступа Wi-Fi и пр. Помимо этого, опционально покупателям Canyon 2015 будет предложен пакет систем активной безопасности, в который будут входить системы предупреждения лобовых столкновений, предупреждения о съезде с выбранной полосы и камера заднего вида. Родители неопытных водителей наверняка по достоинству оценят записывающую телеметрию поездки функцию Teen Driver, позволяющую задать ограничение скорости, а также отключить радио в случае, если водитель и его пассажиры не пристегнулись ремнями безопасности.

По сведениям, предоставленным General Motors, новый Canyon – рекордсмен не только по максимальной мощности мотора, но также и по весу полезной нагрузки (составляющему 657 кг) и по максимальной массе прицепа (при подобающей подготовке – до 3,04 т).

Начиная с осени 2014 года, GMC Canyon будет доступен в нескольких вариациях с различным соотношением размеров кабины и погрузочной платформы. В продаже GMC Canyon 2015 модельного года появится на североамериканском рынке в конце текущего года. Цены и детальное оснащение автопроизводитель обещает раскрыть ближе к этой дате.

Колодийчук Андрей, специально для ByCars.ru

Volkswagen СС

Внешность новинки порадует поклонников тонких линий и изящных форм. А дело в том, что не смотря на внешнюю схожесть с «Пассатом», СС не имеет с ним не одной общей кузовной детали. Фары стали крупнее, передний бампер приобрел более хищный вид, благодаря увеличенным воздухозаборникам и светоидиодным подфарникам.


СС можно будет заказать с тремя бензиновыми моторами, самым «слабым» из которых станет 160-сильный турбированный двигатель объемом 1,8 литра, затем следует 2,0-литровый мотор TFSI мощностью 200 л.с., а на вершине гаммы расположился 300-сильный V6 3,6 литра. Для любителей экономичного вождения немцы предложат два дизельных силовых агрегаты, оба объемом 2,0 литра мощностью 140 и 170 л.с. Крутящий момент передается на ведущие колеса через семи ступенчатую автоматическую коробку передач DSG и полноприводную трансмиссию AWD, которая доступна в качестве дополнительной опции.

По материалам: Autonews.ru, drive.ru, carclub.ru

Warranty and Maintenance Coverage

General Motors provides competitive coverage in the mid-size-pickup segment with the Canyon and the Colorado. The two have the best corrosion protection and the most impressive roadside-assistance coverage. While complimentary scheduled maintenance is included, Toyota provides better coverage.

  • Limited warranty covers three years or 36,000 miles
  • Powertrain warranty covers five years or 60,000 miles
  • Complimentary maintenance covers one visit for the first year

Specifications

Specifications

2021 GMC Canyon AT4

VEHICLE TYPE
front-engine, rear-/4-wheel-drive, 5-passenger, 4-door pickup

PRICE AS TESTED
$43,430 (base price: $41,395)

ENGINE TYPE
DOHC 24-valve V-6, aluminum block and heads, direct fuel injectionDisplacement
218 in3, 3564 cm3Power
308 hp @ 6800 rpmTorque
275 lb-ft @ 4000 rpm

TRANSMISSION
8-speed automatic

CHASSIS
Suspension (F/R): control arms/live axle
Brakes (F/R): 12.2-in vented disc /12.8-in vented disc
Tires: Goodyear Wrangler DuraTrac, 265/65R-17 112S M+S

DIMENSIONS
Wheelbase: 128.3 in
Length: 212.4 in
Width: 74.3 in
Height: 70.6 in
Passenger volume: 107 ft3
Curb weight: 4543 lb

C/D TEST RESULTS
60 mph: 6.7 sec
1/4 mile: 15.2 sec @ 91 mphResults above omit 1-ft rollout of 0.3 sec.
Rolling start, 5–60 mph: 6.9 sec
Top gear, 30–50 mph: 3.6 sec
Top gear, 50–70 mph: 4.8 sec
Top speed (governor limited): 98 mph
Braking, 70–0 mph: 190 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.74 g

C/D FUEL ECONOMY
Observed: 17 mpg
75-mph highway driving: 21 mpg
Highway range: 440 miles

EPA FUEL ECONOMY
Combined/city/highway: 19/17/24 mpg

Выставка в Детройте в наши дни

Североамериканский салон в этом году не изменил традициям проведения шоу. Присутствовали многочисленные автопроизводители не только Америки, но Европы и Азии.

Были представлены серийные новинки, прототипы известных моделей и концепт-кары. Особого внимания удостоились следующие модели:

Audi Q8 E-tron. Это новый купеобразный кроссовер с соответствующей силовой начинкой для бездорожья. Его массовое производство назначено на конец следующего года и уже имеются покупатели.

Концепт-кар Infiniti QX50 заслужил множество одобрительных отзывов, отчего серийное производство паркетника премиум-класса не подлежит сомнению.

Швейцарская машина Rinspeed Bringing Oasis Concept – это настоящий дом на колесах, для тех, чья жизнь проходит большей частью в дороге. Модель содержит массу полезных и удобных гаджетов.

Фольксваген представил посетителям электрокар с полным приводом и двумя электродвигателями. Микробус – так назвали семиместный семейный минивэн, способный удовлетворить нужды многочисленной семьи.

Концерн Форд подготовил для шоу новые купе Форд Мустанг и пикап F-150. Приятной новинкой для любителей быстрой езды станет ураганная версия Ford Mustang Shelby GT500.

Страна восходящего солнца предлагает потенциальным клиентам оценить экстерьер нового минивэн Хонда Одиссей. Оригинальный стиль и как всегда безупречные силовые качества.

Корейская KIA презентовала на шоу новинку – динамичный спортивный седан GT. Время разгона модели до 100 км/ч составляет, менее 5 сек.

Итальянские спорткары и здесь не остались в стороне –Lamborghini  Aventador  S это модернизированное и улучшенное по ходовым качествам собственное детище концерна.

Японский Лексус явил автосалону в Детройте серийный седан Lexus LS, прототип концепта LF-FC, показанного в 2015 году на Токийском шоу.

Даймлер из Германии подошел к выставке обстоятельно и предложил зрителям автомобили нового поколения, рассчитанные на любой статус – купе, кроссовер, кабриолет. Последний принадлежит элитному классу и его цена соответственна.

  • Японские концерны Ниссан и Тойота подготовили к выставке кроссовер и седан, соответственно. Последний – ожидаемая премьера модели, обновленного дизайна и силовых качеств.
  • Tiguan Allspace–7 – это детище немецкого концерна Фольксваген. Версия обновлена – компактный кроссовер с улучшенными характеристиками (например, у него удлиненная база) давно и прочно завоевал позиции в каждой стране.

Описанные модели – лишь часть огромного выставочного ассортимента.

Overview

The 2022 GMC Canyon is well suited for folks who want some of the capabilities of a full-size pickup truck but in a mid-size package. That mission starts with its sturdy body-on-frame construction, extends to its potent V-6 and torquey diesel-engine options, and culminates in a maximum tow rating of 7700 pounds. Those hoping to hit the trails will appreciate the rugged AT4 model, which includes 31-inch tires and a unique off-road suspension. Available with an extended or crew cab and two bed lengths, the Canyon is just as versatile as its corporate counterpart, the Chevrolet Colorado. However, we think the GMC version looks classier and more mature. Just prepare to overpay for the Denali’s unremarkable interior and notable lack of high-tech assists. Still, the 2022 Canyon will satisfy anyone who wants a smaller, more affordable alternative to the half-ton GMC Sierra.

Land Rover LRX

Land Rover представляя новый концепт-кар LRX, показывает новое видение развития компании, с которым Land Rover, оставаясь верным ключевым ценностям бренда, начнет освоение новых сегментов рынка.


В безошибочно узнается дизайн Land Rover и та широта возможностей, которую можно ожидать именно от Land Rover. А его новые характеристики открывают рыночный сегмент, на котором этот бренд еще никогда не присутствовал. Проектируемый уровень эффективности делает одним из самых экологически чистых автомобилей в своем классе. Концепт позволит оценить реакцию потенциального потребителя и сделать выводы о дальнейшей разработке этой модели.

Land Rover LRX является трехдверным кросс-купе и значительно расширяет возможности модельного ряда Land Rover. LRX меньше, чем Freelander 2, тем не менее, он задуман как автомобиль класса премиум, нацеленный на потребителей, которым нужен компактный автомобиль, обладающий всеми преимуществами полноприводного внедорожника. Компактность – главная особенность Land Rover LRX, и она привлекательна для тех потребителей, которые хотят приобрести компактный маневренный полноприводный автомобиль марки Land Rover. В дополнение его легкий вес и пониженное аэродинамическое сопротивление, обеспеченное уменьшенной площадью лобовой поверхности, обеспечивают значительную экономию топлива и снижение выбросов CO2.

Audi A5 Кабриолет

Ауди в Детройте к предстоящему летнему сезону представит в начале 2017 года новый кабриолет А5. Правда, о новом кабриолете нельзя сказать, что дизайн машины получился революционным и эволюционным. Дизайнеры и конструкторы просто взяли новую А5 в кузове купе и не ее базе создали кабриолет нового поколения. 

Компания Ауди решила, что даже базовая версия кабриолета А5 должна оснащаться не маломощным мотором. Например, самая дешевая модификация будет оснащаться 190-сильным двигателем. 

Кроме того, Немецкая компания не забыла и о тех поклонниках Ауди, которые любят мощные кабриолеты на базе А5.

Так планируется, что в США состоится дебют S5 в кузове кабриолет мощностью 354 л.с., максимальная скорость которой составляет 250 км/ч (ограничена электроникой). 

Продажа новых кабриолетов А4 и S начнутся в марте 2017 года.

Toyota Venza

Новинку, показанную на автосалоне в Детройте, сама Toyota называет кроссовером-седаном.


Как говорится в пресс-релизе, Toyota Venza совмещает в себе утонченность седана и практичность кроссовера. Автомобиль может комплектоваться как передним, так и полным приводом. Линейка двигателей включает 2,7-литровый мотор и 3,5-литровый V6 мощностью 268 л.с., которые будет агрегироваться шестиступенчатой секвентальной автоматической трансмиссией.

Mazda RX-8

Впервые через пять лет после дебюта Mazda RX-8 подвергается серьезному рестайлингу. В основном изменения коснулись дизайна, а также популярный автомобиль получил возможность установки спортивного пакета R3.


Что касается экстерьера, RX-8 получил новые бамперы, чуть измененные фары и задние фонари и новый дизайн колесных дисков. В салоне появилась обновленная центральная консоль, новые сиденья и рулевое колесо, позаимствованное у MX-5.

Спортивный пакет R3 включает в себя спортивную подвеску, заднее антикрыло, боковые обвесы, противотуманки, спортивный передний бампер и 19-дюймовые алюминиевые диски. В салоне встретит 300-ваттная аудиосистема Bose, Bluetooth, передние спортивные сидения Recaro, кожаная отделка ручника и кнопка старта двигателя.

Small overlap front: driver-side

Rating applies to 2017-22 models

Tested vehicle: 2017 Chevrolet Colorado Z71 Extended Cab 2wd

The Chevrolet Colorado and GMC Canyon Extended Cab were redesigned for the 2015 model year after a two-year absence from the market. Beginning with the 2017 model year, the A-pillar, door lower hinge pillar, and door sill were reinforced to improve occupant protection in small overlap frontal crashes. Driver-side small overlap ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by General Motors as part of .

Overall evaluation A
Structure and safety cage A
Driver injury measures
Head/neck G
Chest G
Hip/thigh G
Lower leg/foot P
Driver restraints and dummy kinematics The dummy’s face remained in contact with the frontal airbag, but its head still rolled around the left side because the seat belt allowed excessive forward excursion of the head and torso. The side curtain airbag deployed and has sufficient forward coverage to protect the head from contact with side structure and outside objects. A

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID VTN1703
Lower occupant compartment
Lower hinge pillar max (cm) 13
Footrest (cm) 19
Left toepan (cm) 18
Brake pedal (cm) 12
Parking brake (cm) 15
Rocker panel lateral average (cm) 6
Upper occupant compartment
Steering column 2
Upper hinge pillar max (cm) 10
Upper dash (cm) 10
Lower instrument panel (cm) 9

Driver injury measures

Test ID VTN1703
Head
HIC-15 121
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 0.8
Extension bending moment (Nm) 4
Maximum Nij 0.16
Chest maximum compression (mm) 16
Femur (kN)
Left 0.7
Right 1.6
Knee displacement (mm)
Left 5
Right
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left 0.47
Right 1.36
Tibia axial force (kN)
Left 3.8
Right 5.8
Foot acceleration (g)
Left 89
Right 94

Is the GMC Canyon Good for Off-Roading?

Until now, the company offered an ‘All-Terrain’ trim on the Canyon that was its go-to off-road trim in the Canyon lineup. However, it wasn’t very successful and the sales volume gradually decreased over the years, which prompted GMC to introduce the better-accomplished ‘AT4’ trim here. The AT4 trim is trickled down from the GMC Sierra truck and it is more than just a name-sake off-roader.

The AT4 model is benefitted from aesthetic advantages like a bigger grille and dark chrome finish on the face instead of the bling. On the inside, it is pretty much the same as the other trims, except for the Kalahari accents on the seats and the ‘AT4’ logo embroidered in the headrests. This pattern is exclusive only to the AT4 trim. Apart from this, Bose audio system is also offered.

The features that make it worthy enough to confidently take it off the roads include 17-inch wheels wrapped in 31-inch Goodyear Wrangler DuraTrac tires, skid plate to protect the transfer case, red tow hooks, a four-wheel-drive system, Advanced Hill Descent Control, off-road-tuned suspension, Eaton G80 rear automatic locking differential, and a two-speed AutoTrac transfer case.

Экстерьер

С первого взгляда становится ясно, что в дизайне Canyon нет ничего авангардного. Тем не менее, недостаток модных решений позволил сохранить этот дизайн свежим намного дольше его даты запуска: не многие догадались бы об этом, но Каньон носит этот экстерьер на протяжении последних семи лет.

Почему он не выглядит древним? Потому что внешний вид прост, производитель поместил функцию поверх формы. Кроме кучи хрома на комплектации Denali, в Canyon нет ничего эффектного, кричащего или экстравагантного. Практичность этого дизайна — это то, что так привлекательно и вне времени в этом грузовике.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Крутая шина
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: